085 888 3452

Bel ons van maandag tot vrijdag
tussen 8.30u en 18.00u

Bel ons
FAQS

FAQ – Informatie over uw bestelling en vragen over producten

Hier vind u de antwoorden op de meest gestelde vragen.


FAQ over uw bestelling:

1. Log in of maak een account aan!
Is dit de eerste keer dat u iets bij ons besteld? Maak dan een account aan. Een account aanmaken bij Onedirect is heel eenvoudig: voer uw email in, maak uw eigen wachtwoord aan en vul het contactformulier in. Maak notitie van het e-mailadres en wachtwoord waarmee u zich registreert bij ons, aangezien u deze nodig heeft elke keer dat u inlogt op uw account.

Heeft u al een account bij Onedirect? Log dan in met hetzelfde e-mailadres als u gebruikt heeft bij uw eerdere bestelling. 

Wachtwoord vergeten? Klik op 'wachtwoord vergeten?'. Vul uw e-mailadres in en binnen enkele minuten sturen wij u een e-mail waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

2. Controleer uw bestelling

Ga na dat u alle contactgegevens voor de levering en factuur correct heeft ingevuld. Dit zal ervoor zorgen dat uw bestelling zo snel mogelijk bij uw bezorgadres wordt geleverd.
Ontdek meer over levertijden en transport.

3. Kies hoe u wilt betalen
Selecteer de betalingsmethode die uw voorkeur heeft.
Ontdek meer over betalingsmethodes.

4. Rond uw bestelling af
Nadat u uw betalingsmethode heeft geselecteerd kunt u uw bestelling afronden door deze te bevestigen. Vervolgens kunt u een overzicht van uw bestelling printen en ontvangt u een e-mail met een bevestiging inclusief alle referentienummers die u nodig zult hebben..


Vragen over de betaling:

Onedirect biedt verschillende betalingsmogelijkheden:
- Secure payment via creditcard of debitcard
- Betalen via overschrijving
- Paypal
- Betalen via 30 dagen factuur.* 

*LET OP: Betalen via 30 dagen factuur is alleen mogelijk bij bestellngen vanaf 150 euro. Deze betalingsmethode is exclusief voor bedrijven met een BTW nummer en is enkel mogelijk na controle van onze Kredietafdeling.

Meer informatie vindt u hier.

Alle credit en debit transacties worden verwerkt via WorldPay secure online payment. Er worden geen bankgegevens geregistreerd op onze servers, wat betekent dat u deze elke keer moet invullen wanneer u een bestelling wilt plaatsen.
Ontdek meer over betalingsmethodes.

Na bevestiging van uw creditcard betaling, wordt deze direct in rekening gebracht. Onedirect zal vervolgens uw bestelling binnen 5 dagen leveren*. Ontdek meer over levertijden.

*In uitzonderlijke gevallen kan de levering iets langer duren..

U kunt op elk moment uw bestelling annuleren door contact op te nemen met ons verkoopteam via 085 888 3452. Zodra uw betalingsverzoek is verwerkt zal het betaalde bedrag zo snel mogelijk worden terugbetaald.

LET OP: Als u een bestelling annuleert nadat deze is verzonden dan zullen wij overgaan op terugbetalen zodra wij deze terug in ons magazijn hebben ontvangen.


Vragen over de levering:

De verzendkosten voor de standaard levering naar alle bestemmingen is gratis op alle bestellingen boven de € 150,- en zal tot 6 werkdagen duren. Bij bestelling onder de € 150,- zullen de standaard verzendkosten € 4,99 bedragen. Voor de prioriteit levering binnen 4 werkdagen zullen de verzendkosten € 5,99 zijn. Daarnaast betaalt U € 6,99 voor Express levering (24 - 48 uur) naar alle bestemmingen in Nederland, België en Luxemburg, indien vóór 14.00u besteld. De meerderheid van onze express leveringen worden bezorgd door TNT express.

Onedirect bezorgt in alle Europese landen. Hier zullen extra kosten voor in rekening worden gebracht. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons verkoopteam op 085 888 3452.

Bij Onedirect wordt 96% van de bestellingen dezelfde dag nog verstuurd! Als u kiest voor standaard levering dan ontvangt u uw bestelling binnen 6 werkdagen. Als u voor Express levering kiest dan ontvangt u uw bestelling binnen 48 uur (tenzij er zich een incident plaatsvindt tijden het transport of het product niet op voorraad is). Een uitzondering bij Express levering zijn de waddeneilanden Schiermonnikoog, Ameland, Terschelling, Vlieland en Texel, waar express bestellingen binnen 2 werkdagen worden geleverd. We werken samen met DPD, IMX en TNT om u de beste service te kunnen bieden in de kortst mogelijke tijd. Ontdek meer over levertijden..

Onedirect stuurt u een e-mail zodra uw bestelling is overgeleverd aan het transportbedrijf. U kunt de status van de verzending zien op uw persoonlijke account – een link zal u doorverwijzen naar de website van het transportbedrijf waar u de verzending kunt volgen.

Controleer het pakket terwijl de bezorger nog aanwezig is om er zeker van te zijn dat er geen producten zijn beschadigd tijdens de levering. In het geval er een product beschadigd is, pak het pakketje dan opnieuw in en bel ons zodat we de nodige stappen kunnen ondernemen. Onedirect adviseert u om alle originele verpakkingen te houden aangezien u deze nodig heeft mocht u een product willen retourneren.

Onedirect geeft u 14 dagen bedenktijd over uw bestelling. Om een product te retourneren dient u binnen 14 dagen het retourformulier op onze "retour" pagina in te vullen of contact op te nemen met het verkoopteam op 085 888 3452. U ontvangt dan een retour referentienummer per e-mail waarna u het product naar ons retour kunt sturen. Om veiligheidsredenen verzoeken wij u uw bestelling retour te sturen per aangetekende post met het retour referentienummer duidelijk gemarkeerd op de verpakking. Ontdek meer.


Informatie over onze producten:

De catalogus van Onedirect bevat meer dan 2000 producten waarvan 98% op voorraad zijn. Mocht u niet in staat zijn te zien of een product op voorraad is, neem dan contact op met ons verkoopteam op 085 888 3452 of stuur een email naar productinfo@onedirect.co.nl om de beschikbaarheid te achterhalen.

De prijs op de website van Onedirect is de door de fabrikant aanbevolen verkoopprijs. Voor sommige producten bieden wij speciale promotionele pakketten of kortingen bij grote bestellingen zodat u de beste deal voor de beste prijs kunt krijgen.

Uiteraard! Alle producten die wij verkopen hebben ten minste 1 jaar garantie, de meesten hebben een garantieperiode van 2 jaar. Mocht het product defect raken tijdens de garantieperiode, dan zullen wij zorgen dat deze zal worden gerepareerd of vervangen. Mocht het product defect raken na het verstrijken van de garantieperiode, dan kunnen wij u assisteren bij het regelen van een goede deal voor reparatie.

100% van de klantbeoordelingen zijn geschreven door klanten die onze producten hebben gekocht en gebruikt. Binnen een aantal dagen na bestelling ontvangt u een email van ons met een uitnodiging om uw beoordeling van het aangekochte product met ons te delen.

Onedirect biedt geregistreerde klanten de mogelijkheid onze headsets 14 dagen gratis uit te proberen. Mocht u aan het einde van de proefperiode beslissen dat u toch niet geinteresseerd bent in het bestelde product, dan zullen wij u het volledige aankoopbedrag terugbetalen. Ontdek meer over de 14 dagen proefperiode.

Er zijn enkele producten die nog niet op onze website te vinden zijn die we echter wel in voorraad hebben. Mocht u de producten waarnaar u op zoek bent niet op onze website kunnen vinden, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons verkoopteam op 085 888 3452.

Heeft u een specifiek verzoek? Bent u op zoek naar een specifiek product? Neem dan contact op met ons verkoopteam via 085 888 3452 of vraag een offerte aan door het contactformulier in te vullen met daarop de naam van het product waarnaar u op zoek bent. Een van onze verkoopmedewerkers neemt dan voor zover mogelijk dezelfde dag nog contact met u op met meer informatie.


Veelgestelde vragen over onze producten:

Controleer of u uw headset geconfigureerd heeft om het best mogelijke geluid te krijgen met uw bureautelefoon. Plaats uw microfoon dicht bij uw mond met ongeveer twee vingers van de mondhoek af. Het is aanbevolen om het geluid van de bureautelefoon op gemiddeld geluid te zetten, en het geluid van de microfoon van de headset op een soortgelijk niveau te zetten. Als de echo nog steeds niet verdwenen is staat het geluid van de microfoon van de headset hoogstwaarschijnlijk te hoog. Raadpleeg de gebruikershandleiding van uw apparaten om informatie om de instellingen aan te passen. Zet het geluid van de microfoon van de headset geleidelijk zachter gedurende een gesprek, u zal de echo horen verdwijnen.

Als u een DECT headset aan een DECT telefoon wilt koppelen is het belangrijk om beide apparaten in ¨pairing mode¨ of koppelingsmodus te zetten. Zorg dan de apparaten vlak naast elkaar staan. In de handleidingen van uw telefoon en headset kunt u vinden hoe u deze functie in kan schakelen. Hierbij is het belangrijk om te weten dat het koppelen van een headset aan een telefoon soortgelijk is aan het registreren van een handset. Er is dan ook geen aparte koppelingsmodus beschikbaar voor headsets.

Voor headsets: in de handleiding is te vinden hoe u de koppelingsmodus kunt activeren. Bij de meeste headset zal vervolgens een audio- of lichtsignaal aangeven dat de koppelingsmodus actief is.

Voor telefoons houdt u simpelweg de instructies in de handleiding voor het koppelen van handsets aan. Indien de koppeling slaagt wordt dit aangegeven door het signaal van de headset.

Ook op niet-DECT telefoons kunt een draadloze headset aansluiten, door middel van het aansluiten van de telefoon aan het DECT-basisstation van de headset. Deze aansluiting van het basisstation op de telefoon is vrijwel altijd een RJ9-aansluiting. Dankzij deze aansluiting, waarbij de headset draadloos verbinding maakt met het basisstation en deze het signaal doorgeeft aan de telefoon, kan u zelfs op een bedrade telefoon draadloos bellen. Het koppelen van het basisstation is eenvoudig door de RJ9-aansluiting van het basisstation in de RJ9-ingang van de telefoon te steken. Wilt u meerdere headsets koppelen aan één bassistation, dan zijn hiervoor de instructies te vinden in de handleiding van uw headset.

Als u uw Bluetooth headset wilt koppelen aan uw mobiele telefoon, vaste telefoon, PC of tablet, dan begint u met het activeren van de Bluetooth-functie van beide apparaten. Uw apparaat zal dan automatisch op zoek gaan naar andere geactiveerde Bluetooth apparaten in de nabije omgeving. Vervolgens kunt u de apparaten aan elkaar koppelen, door op het apparaat (PC, mobiel, etc.) de headset te selecteren. Normaal gesproken is hiervoor een wachtwoord vereist. Deze kunt u vinden in de handleiding van uw headset.

DECT (Digital Enhanced Cordless Telecommunications) is een draadloze communicatiestandaard die bepaalt hoe een apparaat, zoals bijvoorbeeld een draadloze telefoon, verbinding maakt met een basisstation via een bepaalde frequentie. Deze technologie is aanvankelijk ontwikkelt in Europa, maar wordt tegenwoordig over heel de wereld via diverse namen en frequenties gebruikt. Deze draadloze verbinding werkt via radio frequenties, gewoonlijk 1880-1990 MHz in Europa. In de meeste gevallen verbindt het een basisstation van een telefoon met de handset.

Dankzij de draadloze technologie van deze toestellen kunnen gebruikers vrij rondlopen en hoeven dus niet in de buurt te zijn van het basisstation. Daarnaast, leveren ze tevens uitstekende stemgeluidskwaliteit, dankzij het High Definition (HD) spraaksignaal.

GAP (Generic Access Profile) is een vereiste functie, deel van de meeste DECT telefoons. Hiermee kan ieder basisstation, compatibel met GAP, functioneren met alle GAP DECT handsets om te telefoneren.

Een analoge lijn is een traditionele telefoonlijn, die rechtstreeks verbinding maakt over het traditionele vaste net.
Een VoIP-lijn is een telefoonlijn die verbinding maakt over het internet.

In Nederland bestaan er twee nummerweergavetechnieken, namelijk FSK (Frequency-Shift Keying) en DTMF (Dual-Tone-Multi-Frequency). Een aantal van onze telefoons met nummerherkenning komen alleen met internationale firmware, ofwel het FSK-protocol. Sommige Nederlandse providers maken geen gebruik van de internationale firmware, maar maken gebruik van het DTMF-protocol. DTMF wordt voornamelijk gebruikt door KPN.

Mocht u een telefoon hebben aangeschaft met internationale firmware (FSK) en KPN als provider hebben, dan zult u hoogstwaarschijnlijk geen nummerherkenning hebben, ookal heeft uw telefoon wel deze mogelijkheid. In dat geval kunt u contact opnemen met één van onze medewerkers.

Omdat Onedirect een internationaal bedrijf is verkopen wij in eerste instantie telefoons met internationale firmware (FSK). Hoewel, één van onze medewerkers kan u verder helpen en in de meeste gevallen kunnen wij een Nederlands model van hetzelfde model telefoon aanbieden, waarop het DTMF-protocol zit. Onze medewerkers zijn bereikbaar op maandag tot vrijdag tussen 08:30 en 18:00 op 085 888 3452.

ECO DECT is een nieuwe technologie die het stroomverbruik en het zendvermogen van DECT-telefoons reduceert. Daarnaast werkt ECO DECT-technologie energiebesparend. Een ECO DECT toestel gebruikt tot 60% minder energie dan toestellen die geen gebruik maken van ECO DECT-technologie.

Ook het zendvermogen wordt hierdoor gereduceert tot wel 80%, waardoor er minder straling vrijkomt. Het zendvermogen wordt automatisch aangepast als de telefoon verder van het basisstation wordt gehouden, of wanneer er een oproep plaatsvind.

U kunt een vergunningsvrije portofoon met het PMR446 systeem (in de band van 446.0 - 446.1 MHz) gebruiken in Europa. In landen buiten Europa worden er andere frequenties gebruikt. U kunt een PMR446-portofoon buiten Europa niet gebruiken.

Om een portofoon met vergunning te gebruiken moet u beschikken over een zendvergunning. Een zendvergunning dient u aan te vragen bij het Agentschap Telecom. Er zitten enige kosten aan het bezitten van een portofoonvergunning. Meer informatie over het aanvragen van een portofoonvergunning kunt u hier vinden in onze blog.

Noise-cancelling betekent dat ongewenst achtergrondgeluid gefilterd wordt door de headset. Door noise-cancelling technologie worden telefoongesprekken verstaanbaarder, aangezien het achtergrondgeluid wegvalt en het gespreksgeluid over blijft. Noise-cancelling kan nog gescheiden worden tussen Passive noise-cancelling en Active noise-cancelling.

Passive noise-cancelling wil zeggen dat er gebruik is gemaakt van isolerende materialen die achtergrondgeluiden tegenhouden.
Active noise-cancelling is een technologie dat het gespreksgeluid versterkt als het achtergrondgeluid versterkt, zodat het gespreksgeluid altijd verstaanbaar zal blijven ookal is er veel achtergrondgeluid.

Op de productpagina van elk van onze headsets kunt u klikken op de knop ´Extra informatie´ onder ´Product informatie´, daar zal u de specificaties van de headset vinden. Hier staat ook aangegeven of de headset compatibel is met MAC. Ook kunt u alle headsets die geschikt zijn voor MAC vinden op deze pagina.

Het bereik van een DECT toestel in ongeveer 50 meter binnenshuis en 300 meter buitenshuis.


Overige vragen:

Onedirect biedt gratis technische assistentie aan tussen 8.30u en 18.00u van maandag tot en met vrijdag. Bel ons op 085 888 3452 of stuur ons een e-mail op aftersales@onedirect.co.nl en een van onze specialisten zal binnen 24uur contact met u opnemen. Ontdek meer over de after-sales service van Onedirect.

Via uw account heeft u toegang tot uw volledige bestelhistorie waar u al uw facturen kunt vinden en nogmaals kunt printen. Om veiligheidsredenen zijn facturen enkel 6 maanden beschikbaar op uw account. Na deze tijd kunt u deze telefonisch opvragen bij ons verkoopteam op 085 888 3452.

Klik op de afmeldlink onderaan de nieuwsbrief die u heeft ontvangen. U zult zo onmiddellijk worden verwijderd uit onze lijst en zult zo niet langer nieuwsbrieven ontvangen.

Klik op 'Mijn account' en klik dan op 'Wachtwoord vergeten?' Vul het e-mailadres in dat u gebruikt heeft bij uw eerdere bestelling en binnen enkele minuten sturen wij u een e-mail waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Het Onedirect team is bereikbaar van 8.30u - 18.00u, maandag tot en met vrijdag (met uitzondering van feestdagen). U kunt ons bellen tijdens kantoortijden op 085 888 3452 of schriftelijk contact met ons opnemen klik hier


Heeft u een specifieke vraag?

Gebruik dan ons contactformulier om contact opnemen met de juiste afdeling.